BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 31, 2008

19th January 2008-ekoNomi yg soSIAL

Ok...aku nak cite psl ekonomi negara yg bleh kire ramailah warganegara Malaysia @ asing yg menduduki negara yg aman,damai & sentosa nih(kena bodek beb..kang xpsl2 aku kena banned) xpuas ati...opss...mtk maaf laa enche gabemen..sy adelah slh seorg pengguna yg bijak.

Bebaru nih..anak2 sdare aku mandi..bese laa kalo bdk2 men air(cam jakun ler). Papaku merangkap Tok Pa pd diorg pon sound,"Jgn ler men air byk2..paroh bebeno tok pa kena byr bil air...seme brg nek dh skrg."Aku pon tny,"Takrif air nek ke pa?""Hoh..letrik pon same..kalu k'jaan announced kat public yg takrif letrik & air nih nek sure rmi yg komplen,so diorg in silent way laa nekkan takrif nih."Aku hanya anggok jer pale..tnda stuju.

Aku terpikir..pesal gabemen xmo gembar-gemburkan mende alah nih? Kalo korg tgk ekonomi Malaysia skrg nih,mcm2 hal yg muncul. Tepong,minyak petrol nek rege(actually byk brg yg nek OK!),minyak msk xtau kemane & len2 hal lagi laa. Aku mmg x terase sgt bahang kenaekkan rege brg nih..tp bgimane dgn org yg dh berkeluarga?isi umah yg rmi? Xkan gabemen xbleh nak pantau dgn keadaan yg mcm nih? Xkesian ke ngn pengguna2 yg krg mampu? Org yg kije gabemen mmg ler bleh idop ngn gaji yg makin meningkat,tp bgimane dgn org yg kije sendrik?swasta? Mcm aku yg kije ngn sykt kontraktor yg bleh kire byk jgk projek yg dpt tp kalo majikan kedekot...gaji tetap xkemane.STATIK ok!

Aku malas citer byk...pendek citer..RENUNG2KAN & SLAMAT BERAMAL..:p

Korg prnh x pikirkan mende2 alah camnih?Starting dat day..aku nekad nak tlg papa aku..so aku nak kije keras..cr kije yg lbh mantap.Bkn aku xprnh tlg papa aku dlm settled kan seme bil2..tp aku tlg takat yg mampu je laa..psl gaji yg aku time pon ciput.Aku pon ade mende yg nak dibyrkan..tenet,bil hp,insurans,minyak..ish..ade lg laa yg tottettottet nyer.

0 comments: