BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, April 20, 2008

Fakta @ Auta?

Eles..x update blog slame sminggu konon..tp aku x mungkiri janji psl aku kate MUNGKIN. Oleh kerna tenet di rumahku telah berjaya mengonetkan dirinye(tp gune laptop papa),aku berusaha nak citer satu kisah biarpon skrg jam menunjukkan jam 2.23am.
Khamis,17 April 2008. Aku smpi opis jam 8.45pg,normal la tu. Pepagi lagi aku dah on9. Check email & ape2 aje yg berkaitan dgn internet yg boleh dicapai dgn berbekalkan jejari kurniaan Tuhan ni.
Jam 10am, Yana kluar pegi Pjbt Daerah(buat kali ke2, Kak B,xde), pegi bank (tapi cek ada dgn aku), pegi TNB & pegi amik suami dia psl nak pegi servis kete. Aku stayed kat opis. Cabot langsir, kemas apa yg patot (nak pindah opiskan). Nyempat jugakler aku siapkan satu blog sempena besday Nisah. Tak lama pastu, Yana balik. Tengahari, kul 12tghr, Kak(bini bos)dtg opis. Sembang punya sembang punya sembang punya sembang..kul 1.30ptg. Aku balik umah. Janji ngn Yana nak belikan nasik ayam.
Jam 2pm, Papa suh aku pegi bank masukkan cek & antokan CPU ke MY10's. Pa aku kasik kete. Aku pon amik kesempatanyg diberikan, pegi Pjbt Daerah(utk kali ke3, Kak B, xde). Tggu dia jap dlm 5min. Aku pon blah psl byk lg kije yg perlu aku siapkan. Aku pegi MY10's,parking plak susah. Aku pegi Public Bank. Tetiba dpt SMS plak,"Tlg blikan top up".Aku pon jalan kaki pegi beli natam tuh. Dah beres aku pegi MY10's balik. Seb bek Ada parking. Tapi kena menapak ler sket. Dah ler menatam CPU tuh berat,ngn handbag yg gedabak(mcm poket Doraemon). Settled kat MY10's aku pon pegi Pjbt Daerah semula(utk kali ke4, Kak B, ada). Akhirnya...akhirnya dia ada."Huhuhu..Kak B, masok nih, dah 6kali(kena auta sket nak idop maa)sy dtg. Leteh ooo"."Kak B OT ari nih".Dalam ati aku,"Mampos ko ler OT, yg penting akunyer kije kena settled". Dah beres, aku pon balik umah anto kete, teros pecut scoot aku ke opis. Smpi opis mmg sdg monyet ler staf2 len dh nak blk dr kije. Aku blk jam 5ptg.
Jam 5.30ptg, aku kluar ngn Huda pegi Pasar Binjai beli buah tembikai psl nak wat kenduri lenggang perut Huda nih. Pastu kitorg shopim kat Tunas Manja jap(nih jer la Kemaman ade),pastu pegi pasar malam. Pasar malam hari Khamis mmg havoc nak mampos ler. Pegi lewat sure tertekan psl padat & berebot2 nak bli makanan. Aku xske pegi time kemuncak. Sakit ati kalo org blakang pijak blakang sliper jepon aku. Mmg aku x terOGAK2 nak sumpah seranah makhluk tersebut.
Sampai kat satu port, aku tgk ade sorg pacik longgokkan buah2 mempelam dia kat atas tikar plastik. Terliur jgk aku tgk mempelam muda. Kalo wat colek, terangkat wooo. Aku igt nak beli. Skali sblom aku nak stop pacik tuh sound dlm loghat kelantan,"Maghi2 beli buoh pelle pocik neh..mughoh2 jah..sapo2 make buoh pelle nih, mmg molek, dpt mencantikke kulit muko serto berseghi2".Kalo translate, bunyi lbh krg cmnih ler,"Mari2, beli buah pelir pacik, murag2 jer, sape2 makan buah pelir ni, mmg bagus, dpt mencantikkan kulit muka serta berseri2". Aku punya la tertekan dgr ulasan dr pacik tersebut, tanpa perlukan bantuan teriakkan sorakkan penonton Raja Lawak, aku & Huda dah gelak gile2. Aku rase mamat depan aku mmg malu la..hahaha!!
Start dr ulasan pacik tersebut, aku gune la fakta pacik yg xde cop SIRIM apetah lg logo halal, dlm subjek kehidupan aku seharian. Tertekan jgk ler member2 aku yg sengal lg gile bile mendgr aku ungkapkan fakta tersebut. Alahai pacik, kalo ye pon nak meniaga, boleh x jgn kelentong kitorg ngn fakta pacik yg x sahih tuh. Skrg nih zmn modeniasplastic la pacik, x men r mkn buah mempelam muda bleh cantekkan kulit, skrg cocok jer, xsmpi 5min dah nmpk kesan(tp bkn aku la). Aku yg mmg favorita colek pelam muda dr dl, x rase pon cantekkan kulit wajah, jerawat berkerumun jgk. Tgk adik aku yg no 3 & 4 dah ler(Ooopsss..tertelus plak).
Okler..mulai pagi nih..aku dah bleh update blog aku ari2, Insya Allah kalo aku rajem. Internet kat opis baru aku pon on de way nak di wiring blk. Bleh r aku on9 24/7 a days..Yeeaahhhhhh!!

0 comments: