BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 22, 2008

hoppipola

Nih aku nak citer pasal ari terakhir aku holiday. Pa & uncles aku beriya sangat nak nek Cameron Highland. Aku adek-badek termasok pupu-papat aku apetah lagi kan (budak² bese la..ehem) lagilaaaa over xcited. ODW pergi, kitorg lalu jalan kat area Simpang Pulai aku rase (aku mane nak tau name² tempat nih). Lepas breakfast, kami (2 families: me & Ayoh Chik) check out dr hotel jam 7.45pagi. Kul 8pagi gerak ke sana, tapi ade pit stop plak dah psl tggu Ayoh De sefamily. Konvoi 3 buah kete mendaki CH.

Perjalanan yang kejap boring, kejap teruja, kejap terkejut(psl ade xsiden), kejap mengantuk, last² aku tido. Yela, bangun mandi kul 6pagi, packing mane yg perlu, pergi simpan beg² dlm kete, lepak sambil layan Disney Channel, sampailah turon bersiap nak pegi bekpes, letih tuuuu...


aku adek-badek, kazen & mama

Sampai kat tempat persinggahan pertama bese jer, sejuk menusuk tulam-belulam, ujan plak tuh. Aircond kete Papa xdpt menandingi kesejukan aircond CH nih. Bisa menggigil gusi aku. Tapi aku wat rileks r, ape nak heran sangat anak cina pakai half cut jeans ngn tsert je. Huhuhu

Second port, area kedai tepi jalan. Che De & Ma aku sakan borong pokok (Mama beli sejenis je, Che De berjenis²). Pastu beli kaktus lagi. Aduyaiii..layan je la.


marilah bersawan gambo, tgk ler kazen aku pegang bunge..mmg mamat jiwang!!


kamera abis bateri, henpon kazen jd mangsa

Mama pon xmo kalah..haish..potong tul!


time to revenged..wakaka

Third port, Cactus Point. Macam² jenis kaktus yg bleh kite borong & tengok kat sini. Dari sebeso gajah(konon) smpi la sekecil Thumbelina. Mama siap beli mcm² baja. Murah beb, RM3 dlm brp kilo ntah. Koleksi kaktus pon, mcm biase la. Bertambah. Bukan takat jual kaktus kat sini, pokok bunge, sayur²an, binatang & mcm² la yg bleh di buat souvenirs.


cam cover album..argghh..perlukah aku menyelimkan bodi aku? hahaha!!


papa & mama diapit putri²nya..suetie:tolom la jeles ok!


kaktus yg menimbulkan tandatny kat dahi adik aku.

Pastu singgah kat Pasar Tani Berinchang. Macam² ada. Semua murah². Mama & mak² sdare aku dah sawan tgk sayur segar yg jual murah² nih. Bese la perempuan. Masa org len dah siap memborong, dan dah dalam kete masing², tinggal aku ngn adik aku jer kat pasar tuh. Ma aku tepon suh cepat. Aku ngn adik aku tengah nego ngn Mamat² yg bleh tahan la kehenseman (tp adik²..huhuhu) pasal rege stroberi. Sepaket beso diorg jual RM20, oleh sebab aku ngn adik aku nih cantek, manes & jelita (sile la jeluwok ye puan²), aku bleh rege RM10 jer...hehuuuu. Dan aku borong yg 3 paket RM10, aku amik 6 paket. Pastu aku berlari plak pegi kat Amoi, beli lagi 2paket beso stroberi. Amoi nih jual RM 15, tp dia nak tutop gerai,"Lu angkat la mulah², wa kasik ligabelas."


nih ler stroberi RM10..lumayan kan?

Dah beres seme, kitorg pon gerak balik menuju ke Tapah. Lalu jalan lame tuh, yang bersimpang-siur (Mirza siap muntah). Ramai gile orang asli duk meniaga petai. Aku nak suh Papa berhenti nak beli petai pon pikir 2,3 kali. Yela, banyak bebeno anjing kat gerai² diorg nih. Cuak wesss nak makan. Takkan nak samak petai tuh? Huhuhu.

Sepanjang perjalanan pulang nih, Papa pasang pilihan terbaik D'lloyd. Adeih laaaa....
Sampai Tapah, solat - lunch - singgah kat area jual buah²an - Kamunting - Hulu Selangor - ujan lebat - Batang Kali - Karak - Paya Serai - solat kat Petronas - dinner kat Kuantan - Kemaman - tidoooooo




Nanti aku citer pasal awal² aku holiday camner, gambar aku xpindahkan lg dr kamera ke pc. Setan M tgh melanda nih, nak pindahkan melalui memory card ke laptop pon M. Gambar kat atas ihsan dr henpon adik aku.

3 comments:

green said...

oit2! stroberi2! bungkus2! haha

fasury said...

sama lu wa kasik mulah2...mungkus la manyak mana lu mau mungkus..wakaka!!

K H A Z I N A T U L A S R A R said...

ye i jeles .... :p