BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 5, 2009

dolu laen-sekarang lain

Pagi tadi hem terbangun awal, tuh pon pasal Ma suh kejutkan Adam utk mandi. Hohoho, selalunye kalo cuti bulanan, xdenye hem nak bangun awal. Selagi x jam 7.30pg, slagi tuh la hem peram mate hem. Hem pon dlm keadaan mamai lg, kejut ler Adam bgn, tarik smpi dpn pintu bilik air. Nak hem dukung? No way! Even nampak kecik, tapi beratnye..lebih dr 24kg beras siam cap Aranab(Arnab) ok! Hem malas layan kalo bab nak mandikan budak nih psl temperature hem yg tibe2 ok jer bleh naik mendadak cam letusan gunung berapi. So, Mama yg uruskan. Hem pon kemas ler pinggan, pape yg berkaitan ngn dapur..simpan kat tmpt sepatutnye.

Adam Fathurrahman Bin Mohd Zainuzi nih, mmg liat ye puan2 kalo bab bangun pagi utk ke sekolah TETAPI kalo ari cuti, boleh jer bgn pagi sendrik tanpa perlu dikejutkan utk menonton kartun ye puan2. Dia pulak yg tolong kejutkan kakak & Aikin, join dia tgk kartun.

Dah siap pakai baju, Cik Su butangkan baju dia. Pastu Cik Su pun kate,"Ikop Tok Pa la nih, butang smpi kat leher." Hem,"Huish..Papa pki t-shirt je kalo butang penuh, kemeja x ok!" Cik Su bedakkan, hem minyakkan rambut & solek seme, ske bebeno bergaya. Pegi bekpes plak. Bekpes bukan sebarang bekpes ok; burger, cornflakes(stok dah abis nih), roti bakar(sebuku utk dia sorg) @ ape2 yg dia rase hebat utk dimakan. Hem pon bunyi;

Hem : Achak dulu mase skoloh, xdop la Tok Pa ngn Wan Ma nop layan wat bekpes ke, anto-amik g skoloh ngn kete ke, ape ke...xdop ok. Seme sendirian berhad.
Adam : -pandangan kosom-
Mama: Anok2 laen ngn cucu. Anok2 Mama pndi je nop bawok diri. Bangun tido, mandi sendrik. Bagi duit, ikop pandai la. Nih laen nih. Dop leh wat lebih kurang.
Hem : Tau dop Adam? Wan Ma ngn Tok Pa dop layam kalu Achak ngarot2 nop makan mende2 (burger bekpes td) gini. Dop bau la.
Adam : -pandangan kosom-lagiiiiiiiiiiiiiiii
Papa : Laen la anok2 ngn cucu. -sengih-

Hem akui, mmg layanan PaMa hem ngn cucu2 amat berbeza ngn kami adek-badek. Dulu (bhgian mengungkit...hahaha) mase skolah, xde la Papa nak anto-amik dr skolah kecuali ade hal penting je(mcm kematian). Bawak duit pegi skolah pon 60sen je. Nek menengah RM1. Cukop sengkek...hahaha!! Hem igt lagi, mase hem 3 bradek pegi Fardu Ain. Jauh ok...amatttttt jauh. Lebih kurang 4km berjalan, tuh kalo shortcut; kalo yg jln jaoh? Time hujan, Papa pon x layan nak nganto kami kecuali dia rajen nak nganto. Nak suruh anto, takot kena marah. Kadang mende yg kami nak, makan tahun la kalo boleh pon...wakaka. Kalo nak makan kay-ep-si, kami slalu suh kazen yg belikan psl dia dah bekerja. Huish...mcm2 la perkara yg kami adek-badek alami...hahaha!! Pape la..main point : Kalo PaMa aku x didik cara tuh, aku x jd cam skrg kan? Hahaha!! Bersyukur la ngn ape yg ade depan mate. Alhamdulillah.


bersedia utk menyanyi lagu Negaraku...wakaka

Sblom dia bekpes, hem snapped pic dia. Hari ke-2 ke sekolah. Cukop bersemangat. Yela, awal2 skolah nih, semenye semangat. Yang buat aku tergelak seblom dia naek kete, dia salam ngn Wan Ma, tetiba Kakak panggil,"Adam, jap!" (sambil hulur tangan). Nak jugak salam ngn dia rupenye. Siap cium tangan tuh. Hahaha!! Hem harap smpi bile2 pon diorg amalkan amalan bersalam cium tgn nih.


hem xleh blah ngn butang baju smpi kat atas..mcm ler pki necktie...hahaha!!

Adam cucu tunggal lelaki dalam family hem. So, special la sket utk bahagian diakan? That's why, his name is Adam. Fathurrahman : Fath-name permulaan adek-badek hem, Fathen. Rahman : Arwah Tokki hem belah Papa, Abdul Rahman. Seorg yg pendiam, pemalu (utk yg x dikenali). Tanya la soklan beriban mane pon, dia akan angguk, eleng @ wat bodo. Kalo mengamuk, serah kat dia. Dia mmg hebat tarik nafas & lontarkan suara menjerit mengalahkan suara enche Anthony Green (sile google kalo rajem) ye puan2.

6 comments:

K H A Z I N A T U L A S R A R said...

ya ampun adam skema, mane datang genetik skema ni ? :p

fasury said...

tOk pa wannabe nih...hahaha

dyanakamal said...

dalam ke"blur"an gambo pn,adam tetap napok klako..^-^

owh,gi skoloh liat ye..kalu tgk cite krtun...abis sekampung ye ajok...haha

fasury said...

dyana~hahaha..banyOp sOkmO akalan dia...tuh kate..siap GerOk adek-badek suh tGk tv..kalu kena ari mOlek, nGn mOk² sdare dia GerOk..hahaha!!

Hanisah said...

hahahahaha.... klako weh kakoks.. tu r, cik siti kte pon ade cite. x tahang, kalu cite katon siap ajok adek beradek.. bgus2... semangat kekeluargaan :D. tp sian ke kakaoks r x leh nk tgk MHI...heheheheh..

fasury said...

nisah~hahaha..MHI..kakOp tGk citer tanya ustaz jer...wakaka