BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, February 18, 2009

akalan

Petang kelmarin dpt SMS dr Kok ipar hem bgtau yg suami dia a.k.a Abam hem masuk KMC (kontan medikel senter). Kena operate psl ade sakit batu karang yg mendiami buah pinggang. Tapi bukan operate yg kena belah² tuh, tp laser kot..ntah hem pon xtau psl tgk perot dia semlm xde plak kesan belah². Dia kate doktor guna mesin tembak. Tembak? Hem dah pikir pistol..kah kah kah.

Nak dijadikan citer, malamnye plak abam hem tepon suh tanya Enche Papa boleh ke cabut mende alah kaler itam kat meter letrik yg kat luar...alaa, yg kalo org TNB nak potong letrik dia cabut mende tuh. Hem pon xtau nak panggil ndape, xkan hem nak tepon TNB tanya mende ape nama mende alah tuh. Hem tny la pesal plak nak cabut mende tuh? Org sakit duk spital la diam². Dia kate kawan dia tepon bgtau tv kat umah x tutop. Aik? Hem plak yg terdiam. Camner plak tv bleh x tutop? Dia kate lupe psl dia mute kan sound tv tuh. Hamik kau...3 hari tv terpasang x tutop², kasik makhluk halus dlm umah tuh yg tonton sampai meletup. Hem bgtau la yg Enche Papa kate xleh memandai cabut mende alah tuh, nak mati kena letrik bleh r. Dia diam & cari idea. Hem tanya nak wat camner skrg? Dia pon kate, xpe la, suh kawan dia turun Kontan amik kunci. Sape la yg tergamak nak turon Kontan dr Mamang amik kunci umah dia malam buta? Aparaaaa....

IKOT AWANG LA NOK WAT NDAPE POM, AWANG CARI NGAT AKALAN.


Jam 2 pagi, Abam hem tepon kate nak datang umah. Aku terkejut. Tadi kat Kontan, nih tetiba ade kat Mamang. Gile ke hape? Seb bek hem x tido lg. Sampai la dia kat umah selepas berjaya menutup tv dirumah dia sendrik. Tak masuk umah pon, duk lepak luar umah. Enche Papa yg dah tidor pon lepak skali. Mana Enche Papa x terkejut dr tido, enjin kete mcm bunyi flight nak berlepas...hahaha!! Enche Mama yg baru nak sarung stokin kat kaki nak tido (elak nyamuk), kensel, kuar umah. Tangan Abam hem siap ade jarum & wayar lg. Bleh dia cabut camtuh jer dr spital. Kalo ler nurse datang wat spotcheck kat bilik dia, x ke dia wat akalan yg kedua? Dapat la sedikit bebelan dr Enche Mama utk bekalan nak balik spital smula. 15 minit pas tuh, berkejar plak balik spital. Pesakit drive, pesihat jd co-pilot..kah kah kah.

Macam² la labu-labi nih wat akalan.

2 comments:

K H A Z I N A T U L A S R A R said...

batu karang ke?
hish, macam2, so ape cite skang?

fasury said...

suetie~yer ler...batu berkaram..hahaha!! cite dia skrG..alhamdulillah...seme dah Ok..dh bleh tubek spital..:)