BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, June 30, 2009

alapek tikas

Ilek r, baru 2 bln tak bayar bil tenet, dah bising2.
Dah call sana, call sini. Tak bleh tgk hem bersenang-lenang sket?
Baru nak hitamkan sket carta bil tenet yg tak pernah delayed, dah gelabah.
Hem sengaja tak bayar sebab malas nak menunggu. Bleh?

Ilek r, Transformers blom kuar panggung, dah booked tiket.

Baru nak hilangkan kebas di punggung lepas tgk citer tu, dah start komen.
Dah tajuk pon Transformers, haruslah robot yg jadi bahan utama. Bukan kesah seorg anak yg duka nestapa kerana ibunya batuk seorg lelaki yg transformed ke wanita @ sebaliknya. Nak bising2 psl semenye guna teknik dlm komputer, sistem kejadah dan segala, memang ler pon kena guna teknologi tuh, sebab realiti dlm hidup takdenye, kete2 fiat, alfa romeo model 60an tetiba bertukar menjadi merc c200 @ bmw 3 series kecuali uols jual kete lama tuh, angkat yang baru dikedai.

Ape kes ni?
Manusia hidup tak pernah puas, dah mati....baru puas...AGAKNYA!


p/s:kete enche papa toyota corolla yg dah dijual xde plak bertukar jd camry kalo selisih..hurmmmmm...tetiba tingat bumblebee bertukar wajah.
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------
Pagi tadi hem dilantik sebagai salah seorg panel utk sesi temuduga kat kompeni hem bekerja. Dari 6 yang dipanggil, 4 jer yg sudi datang.

Tak terfikir ke budak2 zaman skrg, kije susah nak cari?
Tak terfikir ke budak2 zaman skrg, ekonomi kurang stabil?
Tak terfikir ke budak2 zaman skrg, taraf hidup makin tinggi?
Tak terfikir ke budak2 zaman skrg, smpi bile nak berkhidmat ngn MAS?
Tak terfikir ke budak2 zaman skrg, masa depan uols?
Tak terfikir ke budak2 zaman skrg, rezeki x dtg bergolek?
Tak terfikir ke budak2 zaman skrg, tanggungjawab bile dewasa?



Sungguh pelik bin ajaib, ada tawaran tapi ditolak mentah2.

Dari 4 yg sudi datang, apesal
sorg je hem nmpk berkaliber? DUH!!

Wednesday, June 17, 2009

"panas...panas...,"kata ifa raziah

"Kak, dah habis ke bath towel? Tak hantar ke camner? Saya cari dlm almari xde satu pon", nada si Kurang Ajar sedikit tggi dr volume biasa.

"Eh! Hantar jer td. Ada dlm almari". Pandang ke arah hem.
"Tak hantar ke Kak?", hem dlm nada confused.

"Hantar, ade dlm almari tuh". Gelisah.
"Takpe, Kak pegi tgk ade ke tak?", hem berkata untuk menyapu jubo ambil hati si Kurang Ajar sambil memaki didlm hati.

"Saya dah cari td. Dah 2 minggu tak ade nih. Jgn smpi saya bwk ke pihak atasan baru nak ambil tindakan!", nada semakin tggi dan lebih ke arah mak bapak tak ajar cara sopan-santun. Kemudian terus blah ke pantri.

"Huh!" Hem menjeling ke kepala separa botak si Kurang Ajar.
"Jangan layan Kak, biar dia. Jgn cara", kata sikret admirer hem dlm nada berbisik pd anak buah hem. sejuk hati hem..auwww

Hem cukop tersentap sbenonye. Hem tak kesah kalo nak tegur kesalahan, beri arahan @ apa saje kat anak buah hem. Tapi, tak pandai ke nak kuarkan intonasi mengikut keadaan? Jangan hentam keromo je.

Kemane hilang budibahasa? Jgn pikir u pangkat tggi, u boleh suke hati nak naikkan nada suara sedangkan mendenye cukop remeh. Perkataan TOLONG cukop mudah. Dari pra sekolah hingga universiti, takkan u tak diajar perkataan TOLONG? BODOH BEBENAR!!

Tak perlu nak susun ayat berjela2 kerana nak minta bath towel. Bagitau je la mcm nih, "Kak, minta tolong hantarkan bath towel, saya tgk takde dlm almari." Kan mudah. Tak perlu nak naikkan nada suara, tak perlu ambil perhatian org ramai yg tiba2 terdiam smbl mata tertumpu tepat pd mangsa & tak perlu nak tunjuk kuasa veto u.

Sekarang hem dah hilang respect ngn si Kurang Ajar. Walaupun muda dan berkuasa veto, tapi kalo tak pandai nak hormat org tua yg bekerja mengikut jari telunjuk, TAKDE MAKNENYE kuasa veto uols tuh. Hem sendrik, position as ketua unit, masih berfikir panjang kiranya nak bagi arahan untuk anak buah hem yg lebih tua.

Pada si Kurang Ajar, kalo nak suruh org hormat pd kita, kita sendr
ik kena pndi hormat org. Anak buah u pon tak hormat u, berbunyi dibelakang u, hah! ape cer?. Tinggi manepon pangkat u, banyak mane pon harta u, tuh seme pinjaman dan nikmat dunia. Jangan nak tindas org dibawah, sebab kita tak tau amende yg akan terjadi akan datang. U ada anak bini, u kena pikir, nanti anak2 u takkan semua akan berjaya mcm u. Kiranya berjaya, Alhamdulillah. Tapi walau sebahagia manapun kehidupan u, tak mustahil Allah tarik sekelip mata. TITIK.


menikmati wajah mu lg best dr si Kurang Ajar..huhuhu

p/s:pd enche A*****, makaseh kerna memahami..;)

Monday, June 15, 2009

kami dah pulang, mak buat cucur.....

Pulang dr membeli durian di bandar, tiba2...

sebuah UFO telah mendarat ditepi jalan. Tetapi tiada seorang pon pemandu jalanraya yg amik peduli akan UFO tersebut. Apetah lagi pasukan bomba yg tggl tidak jaoh dr situ.

Tiap kali ia mendarat, ia pasti bercakap melalui kelip2 neon yg diatur secara analog @ tagalog @ bukulog @ lebih tepat lagi sistem, sistem mungkin. Maksud hem secara lebih detail ialah, pemandu jlnraya pasti akan perasan kalo tiapkali melalui pintu gerbang akan ade ayat, "Berhati2 dijalanraya, igtlah org yg tersayang."(kat mane2 pon ade sbenonye dan ske ati uols la nak pggl ape mende alah tuh)

Dulu...dulu laa...waktu kemunculan UFO, ade yg terpegun, berbangga, malah ade yg tersunggung dijalanraya sebab kagum ngn mende alah nih. Tapi...tapi laa... ade jgk yg rase nak tembak ketua UFO tuh atau dlm ayat mudah, bom dan hapuskan bukti.

Sayang 300juta (rege stadium runtuh nih) kali sayang, sekarang nih, pemandu jalanraya pon x amik pusing akan kehadiran UFO tersebut except warga asing yg menyerupai makhluk asing. Cara percakapan pon dah kurang jelas, bintik2 jer hem nampak. Nak runtuh jgk agaknya.

Nak tgk camner rupe UFO tuh?







kemunculan UFO yg mendebarkan...dup dap..dup dap...





X nampak eh? Kabur?


amende yg dicarutkan tuh?





Camni - lah Coca-Cola UFO


ooo..dia bilang,"kecik2 xmo mampos, doh beso nyusoh kokram."..hahaha!!

Friday, June 12, 2009

Jiddah Dear

Nurul Majidah @ Jiddah, anak sedare hem no 4, byk sunggoh akalan. Nih aktiviti sampingan bile bertemu dgn botol bedak. Hem tgh kemas almari baju, tetiba makhluk asing nih masuk bilik dengan senang hati tanpa menunjukkan rasa bersalah. Duh!



Time nih, dia tgh bekpes ngn buah naga sambil nonton kartun. Tak makan pape lagi dah pelahap ngn buah. Abis je makan, mintak lg kat dapur, tak cukop. Duh! Hem x paham amende yg best ngn buah naga nih. Tak de la pulak rasenye...hurmmm...




Yang nih pulak, tgh syok melayan makan durian. Tak kasik hem amik pics dia tgh makan. Marah psl x leh nak fokus kat durian. La nih dah pandai pegang sendiri, dulu ibunya yg kena pegang ulas durian, dia nganga jer mintak suapkan. Pasal pe? Pasalnya dia geli nak pegang ulas durian sebab lembik. Hahaha!!



Sekarang nih, dia mengikuti fesyen Superman. Pantang jupe underwear gini ler jadinya. Dia yg pakai sendiri, xyah org yg pakaikan.Kalo suruh org pakaikan, xkan ade org nak melayan. Sekian.

haha..kalah, kena buat teh...

Isnin lepas, hari sambut menantu kat umah bapak sedare hem. Majlis cukop meriah ler. Kebetulan dengan kehadiran hem sebagai artis, of kos la meletop majlis tuh. Bukan nak kate la kan, byk sgt lensa2 kamera, DSLR dan video bz snapped pics hem tgh makan, minom, lap peluh, platform hem yg vogey de vas & mcm2 aksi yg smpi x terdaya dilakukan oleh hem. Belk....belk..wekkk (sila muntah)

Tapi tuh ler kenyataannya. Semlm hem ke port bese hem lepak, kebetulan ada la hamba Allah dtg sejam pastu. Dia duk pung pang pung pang..tup2, kuar citer psl video ngn pics yg diambil mase majlis sambut menantu tuh, penuh ngn muka hem. So what? Kalo xmo tgk muka hem, jgn tgk. Jgn nak byk komen, bukan hem yg gedik nak kena snapped. Dah cameraman snapped pics hem, haruslah tunjukkan kemesraan dgn kamera, takkan hem nak kate,"TAK NAK PADA KAMERA!", rugi laaaaa.... Oppsss..terbabas plak.

BTW, enjoy the pics.....


adegan abiskan lauk pengantin..:))


selagi x abis, jgn berhenti mengunyah...hohoho


awek2 rewang & tok ketuwe...:))


nabil dear, anak spupu hem..:X


payid, mama payid & kakak payid..:)

smangat sggh adek & kaklom hem makang..lalala


nih baru suku kazens....:)


mcm2 ada wehhh...


sukenye mikeeee....:P

Malamnya upacara potong kek & buka hadiah. Kek beri biru, feberet hem, tp kalo kek keju beri biru laaaaaaaaaaaaaagggiiiiiiiiiiii la febereeeeetttttttttt...yum..yum...


alih perhatian diorg dr bz ganggu pengantin potong kek..hahaha!!


tergelak hem tgk pic nih, berderet anak spupu & sdare hem duk depan tgk pengantin buka hadiah.


omar mkn kek smpi bermisai


baju biru tuh,de one n only tok sdare yg tggl side mama hem.
yg kecik tuh, majidah mkn kek (stress je hem tgk muke cik su..kah kah kah)


Wednesday, June 10, 2009

Bila Upin & Ipin ke pantai.....

Petang tuh selepas je kenduri kawen kat umah Mek Ngoh, hem dah janji ngn Upin & Ipin nak picked up diorg pagi seblom kenduri utk ke Hai Peng. Oleh kerana hem tido mati, acara tersebut ditunda ke petang. Jumpa ngn geng2 yg baru smpi dr bercuti kat Pulau Oakley bebaru nih, pastu Boy & Ina (congrats 4 ur engagement) & Muska yg tak berapa nak bermaskara. Abam Abit, Nurul de org umah & Mek Esoh dah ready tggu kitorg. Tak lama pastu 2pupu hem JaaAnne pun smpi (sempat aje menyinggah b4 bertolak ke KL)

Beres propaganda di Hai Peng, Upin nak pergi pantai. So, hem bwk ler ke pantai. Aja suggest pantai kat area Clubmed. Jumpa pantai ape lagiiiiiiii.......mari bersawan gambo!!



hem, ipin(ada), upin(nabila), ikaJANG(atas) & Aja(spek itam baru tuh)


muncong itu harussss...:P


baru hem perasan diorg bertudung itam seme...berkabung agaknya..huhuhu


hem no komeng r psl pics nih..duh! let's jump up n get krazyyyy


upin, ipin & ikaJANG menunjukkan aksi ramas-mesra smbl hem interprem


Aja, spek itam, hem & slipar jopun meroh dop ilam..heh heh heh


aksi menyengih utk masa depan :)


hem sdg melakonkan watak s.jibeng...hahaha!!

Tuesday, June 9, 2009

You Know I Want You....


Esoknya, hem serbu kenduri kawen kat umah Mek Ngoh. Adiknya yg kawen. ODW hem ke arah kenduri, tiba2 terdengar announcemnet,"Ketibaan F...S....& N...A...". Aduhai, kurang pandai sungguh Mek Ngoh. Awal2 dah tunjuk ketekaman beliau. Malu hem. Nak jalan uturn plak wase. Macam biasa, enjoy the pics...mari bersawan gambooooooo....


Piza & Enche Amad Apis..ok lg time nih...


Time nih x brp nak ok dah...:))


yg nih apetah lg,bertmbh ngn Aja giler...


no komeng..:D


Mek ngoh dah tnjk sedikit aksi sawan beliau...hahaha


Aja bajet ayu...kah kah kah!!


Senyuman ikhlas dr hem utk uols


Enche Bob & Mek Ngoh

Gambar pengantin 2 keping nih je hem snapped. Tak penting pon kan? Yang penting we ols...hahaha!!


makan berjemaah